Köpvillkor






1. Allmänna villkor

Vid beställning träffas avtal om köp först när fitnessfika.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av fitnessfika.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan extra kostnad fram till att varan är skickad. Fitnessfika har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. 

Men kom ihåg att vi alltid tillämpar sunt förnuft! Vi vill att det skall vara inspirerande och ge en go känsla när ni handlar av oss. Vi är väldigt måna om att ständigt bli bättre och tar därför gärna emot feedback från våra kunder. Mejla oss gärna på [email protected], även om det skulle vara något allmänt du undrar gällande våra villkor.

 

2. Företagsuppgifter

Service Supply Scandinavia AB

Kontor: Helsingborg

Tillverkning : Sverige

Organisationsnummer: 556877-0860

[email protected]

 

3. Beställning 

Beställning av våra produkter kan göras via www.fitnessfika.se eller via e-post ([email protected]). Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

 

4. Kundservice och tillgänglighet 

Vi strävar alltid efter att kunna svara på era mejl så snabbt som möjligt, men alltid inom 48 timmar. 

 

5. Rätt till hjälp 

Du har alltid rätt att vända dig direkt till oss för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Du når oss enklast via vår mail [email protected]

 

6. Produkterna

Alla våra produkter är tillverkade och packade i Sverige.

I produkttext för varje enskild produkt kan du som köpare läsa om produktens huvudsakliga egenskaper som finns utförligt beskrivna och tillgängliga. 

 

7. Frakt 

En fraktkostnad om 69 kr tillkommer inom Sverige. Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan. 

8. Leverans

Leverans sker inom en vecka. 

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

 

8.1 Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. 

 

8.2 Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post: [email protected].

 

8.3 Ej uthämtat paket 

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekt. Då det är livsmedel det handlar om uppmanar vi alltid att hämta ut paketet samma dag som det anlänt till utlämningsstället.
Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

 

 

9. Varukvalitet och Ångerrätt

Är det fel på någon vara eller om en vara saknas ska kunden kontakta Fitnessfikas kundtjänst omedelbart. Om en vara saknas eller är skadad krediteras den felaktiga varan. Fitnessfikas ansvar är begränsat till varans värde, samt eventuella returkostnader. Återbetalning kommer att ske inom 30 dagar. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning. 

Kunden har i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning rätt att frånträda köpeavtalet (utnyttja Kundens ångerrätt) inom 14 dagar från den dag Kunden tar emot varan, eller väsentlig del av den. Ångerrätten gäller dock inte vid köp av dagligvaror (våra chokladbollar).


10. Betalningslösningar

Faktura(endast inom Sverige)
Avgiften för att betala med faktura är 0 kronor. Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: https://www.klarna.com/se.

Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats. Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: Klarna faktura

Kortbetalning
Vi erbjuder betalning mot kort från MasterCard, Visa och American Express. Kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner Stripe. Vid köptillfället reserveras summan på ditt konto. Vi lagrar aldrig information om ditt kort och alla transaktioner sker med säker teknologi (SSL).

Direktbetalning via internetbank.
Betalning via banken sker genom Klarna. Läs mer om Klarna här: https://www.klarna.com/se

  

11. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post [email protected]). Vi försäkrar att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.